Kamperen met May (heden)

Dit jaar ging ik voor het eerst zonder me moeder op vakantie, maar het was ook de eerste keer dat ik zou gaan kamperen. Kamperen wilde ik vroeger nooit en me zus ook niet, maar May had me dit jaar overgehaald om het wel te gaan kamperen. Gelukkig had zij wel ervaring met kamperen anders was het nooit goed gekomen.

Iedereen zei al neem nou niet je koffer mee. Dus wat deed ik. Ik nam de grootste koffer mee die in me huis lag. Heel me kast inhoud er in gegooid, een paar boeken, slippers  en een duikbril.  Een ding was zeker kleding zou ik geen te kort aan hebben.

We gingen naar May’s huis. Het eerste wat er gebeurde was natuurlijk het uitlachen. Vanwege mijn te grote koffer. We gingen de koffer van May in pakken. Even nog een nachtje slapen en we konden gaan.

duin foto de lepelaar
bron: waarnaartoe

We stonden op camping de Lepelaar. Dit is één van de weinige duincampings. Was een leuke camping. De douches en wc’s waren bij ons alleen echt vies en de wc’s  trokken heel vaak niet door. Op het laatst kwamen we er achter dat als we een stukje zouden lopen we bij een hele schone sanitair uitkwamen. Helaas was dit pas 3 dagen voor vertrek.

Slapen kan ik blijkbaar niet in een tent. De eerste nacht had ik gelijk maar een paar uurtjes slaap te pakken. De dagen die volgde werden niet veel beter met slapen, maar daar kom ik later nog wel op terug.

schagen markt
bron: campingdevolharding

We zijn bij haast alle steden geweest en de kleine dorpjes. Voor Alkmaar moesten we heen 20 km fietsen en later weer 20 km terug. Misschien komt het door het vele fietsen dat we de stad tegen vonden vallen. We zijn naar een hele leuke markt in Schagen geweest. Ze lieten zien hoe Schagen er vroeger uit had gezien en hoe de mensen er uit zagen en dansten.

De andere markt viel echt super tegen. Dit was de avond markt in Julianadorp. We zaten eerst in de verkeerde bus. Een hele aardige buschauffeur heeft ons midden op een weg af gezet, zodat we zo min mogelijk moesten lopen. Na 2km lopen waren we er eindelijk. Misschien kwam het doordat er storm aan kwam, maar tot onze verbazing stonden er maar een stuk of 5 kraampjes en 1 iemand op een kleedje. We waren dus voor niks een uur onder weg geweest. We besloten dus maar om weer terug te gaan naar de camping. De bus die we moesten hebben kwam over 5min. We hadden dus haast. Wij vol overtuiging in een bus stappen. Stappen we uit op het tijdstip wanneer we er uit moesten. Je kan het al raden. We waren weer in een verkeerde bus gestapt. We hadden de bus aan de overkant moeten pakken.

We hebben uiteindelijk besloten om de bus weer naar Den Helder te pakken te pakken. Hier waren we nu al zo vaak geëindigd dus wisten we hier de bus route uit ons hoofd. Het regende, dus waren we maar in de Macdonalds gaan zitten zonder iets te bestelen. Niemand had dit gelukkig door. Na een half uurtje te hebben gewacht kwam eindelijk onze bus. We waren ook nog naar Texel geweest, maar daar maak ik een aparte blog post over

Op de camping zelf hadden we een andere plaag. We hadden namelijk een mol bij onze plek. Elke dag stond er wel weer iets nieuws omhoog. De camping heeft ons een andere plek aangeboden, maar om alles weer op te bouwen op een andere plek hadden we echt geen zin in. Hoe langer we er waren hoe minder plek we hadden om te eten, want overal waren molshopen.

Cartoon_slaapprobleem
bron:mindfulnessblog

Een andere min punt was mijn slaap probleem. Ik kan door dat ik vroeger soms de hele nacht door ging met gamen met weinig slaap de dag erna overleven. Alleen dit sloopte me na een paar dagen wel. We deden veel, dus veel energie ging er aan. Door te weinigaan slaap kwam deze energie niet meer terug. De laatste twee nachten waren het ergste. De eennalaatste dag  was vanaf 00:45 tot 7:00 een zware storm bezig. May sliep met haar slaap talent overal door heen, maar ik heb letterlijk elke druppel horen vallen en elke flits gezien. Ik had de hele nacht maar 2 uurtjes slaap gehad. Ik was zo kapot. Ik was blij dat de laatste nacht er aan kwam. Tot we in de middag hoorde dat het weer zou gaan stormen. Was weer het zelfde liedje. Gelukkig kreeg ik deze nacht iets meer slaap. Het bed van me vriendin de dag erna had nog nooit zo lekker gelegen. Ik sliep als een os.

Als het aan mij ligt ga ik nooit meer slapen in een tent. Geef mij maar een bungalowpark of een hotel in Turkije, maar ik vond het wel een hele leuke vakantie door de uitjes die we hebben gedaan.

Hopelijk tot de volgende blog,